Reguły przyjmowania e-mail

Z Baza Wiedzy cybo.pl

Funkcja Reguły przyjmowania dostępna w ustawieniach aplikacji E-mail w panelu administracyjnym pozwala zdefiniować indywidualne dla nadawców reguły przyjmowania wiadomości e-mail od tych nadawców.

Każda reguła składa się z nadawcy, trybu przyjmowania oraz opcjonalnego opisu.

W polu Nadawca reguły należy podać jedną z wartości:

  • nazwę hosta systemu nadającego wiadomość e-mail,
  • adres IP hosta nadającego wiadomość e-mail,
  • nazwę domeny z adresu e-mail nadawcy na kopercie SMTP (ang. envelope sender),
  • adres e-mail nadawcy na kopercie SMTP (ang. envelope sender).

W przypadku określenia nadawcy za pomocą nazwy hosta systemu nadającego lub nazwy domeny z adresu e-mail nadawcy, istnieje możliwość dopasowania nazw za pomocą znaku * w następujący sposób:

  • host.example.com - dokładne dopasowanie nazwy "host.example.com",
  • *.example.com - każda nazwa zakończona ".example.com",
  • *.com - każda nazwa zakończona ".com",
  • * - każda nazwa.

Tryb przyjmowania:

  • B (na czarnej liście) - wiadomości e-mail przychodzące od tego nadawcy nie będą przyjmowane przez serwer SMTP poczty serwisu,
  • W (na białej liście) - wiadomości e-mail przychodzące od tego nadawcy nie będą weryfikowane przy użyciu czarnych list (Reguły przyjmowania, Czarne listy DNS nadawców), greylistingu oraz tolerowane będą zbyt długie linie oraz błędy składni nagłówków.