Ochrona antyspamowa
Serwis cybo.pl objęty jest ochroną antyspamową opartą na open source-owym projekcie SpamAssassin.
Przychodzące do serwisu wiadomości e-mail są automatycznie skanowane przez filtr antyspamowy i w przypadku uznania ich przez filtr za spam, trafiają do foldera pocztowego Spam (w przypadku jeśli wiadomość trafia do osobistej skrzynki pocztowej) lub do kolejki Spam (w przypadku jeśli wiadomość trafia do ITS).
Choć filtr antyspamowy stosuje zaawansowane mechanizmy odróżniania co jest spamem a co jest wartościową przesyłką, to możliwe są sytuacje (szczególnie na początku używania serwisu) gdy automat błędnie sklasyfikuje wiadomość (np. nie uzna spamu za spam lub też wiadomość wartościowa trafi do foldera/kolejki Spam). W takich przypadkach konieczne jest douczanie filtra antyspamowego poprzez:
- przesuwanie wartościowych wiadomości z foldera/kolejki Spam do innego foldera/kolejki niż Spam i Kosz, np. do foldera Odebrane / kolejki BOK,
- przesuwanie nierozpoznanego przez automat spam-u z innego foldera/kolejki (np. z kolejki BOK) do foldera/kolejki Spam (w aplikacji ITS można wykonać tę operację szybko wciskając przycisk Spam w menu zgłoszenia).
Filtr antyspamowy w momencie przesuwania wiadomości jw. uczy się automatycznie na swoich błędach i w przyszłości będzie lepiej dopasowywał swoje decyzje do preferencji użytkownika (w przypadku skrzynek osobistych każdy użytkownik uczy filtr indywidualnie a w przypadku ITS wszyscy agenci obsługujący w nim zgłoszenia uczą wspólny filtr tej aplikacji).
Folder/kolejkę Spam należy regularnie przeglądać i usuwać z niego stare, niechciane przesyłki a wartościowe wiadomości przenosić do innych folderów/kolejek jw. W przypadku aplikacji ITS zgłoszenia niechciane można zamykać w kolejce Spam (zostaną automatycznie przeniesione do kolejki Kosz przez zadanie agenta automatycznego) lub przenosić ręcznie do kolejki Kosz (co automatycznie zamknie te zgłoszenia). Skonfigurowane domyślnie zadanie agenta automatycznego usuwa zamknięte zgłoszenia w kolejce kosz, niezmienione od ponad roku.
Na życzenie abonenta operator może skonfigurować automatyczne generowanie (np. co 24h) zgłoszeń w ITS z zadaniem sprawdzenia kolejki Spam.
W przypadku jeśli program pocztowy użytkownika posiada własny mechanizm antyspamowy, wtedy można ten mechanizm wyłączyć lub dostosować tak aby oznaczenie wiadomości e-mail w programie pocztowym jako spam przenosiło tę wiadomość do foldera Spam a w przypadku oznaczenia wiadomości w folderze Spam jako chcianej, przenosiło ją do innego foldera niż Spam i Kosz (np. Odebrane).
Zobacz też: